Wednesday 5 February 2014

Baclava turceasca

Ingrediente:

2 pachete foi de placinta (adica in total 28 de foi)
230 g unt
300 g miez de nuca
2 linguri scortisoara
1 varf de cutit nucsoara
50 g zahar
pentru sirop:
300 ml apa plata
300 g zahar
5 linguri miere
1 jumatate de lamaie

Mod de preparare:

Mai intai am pregatit siropul: apa si zaharul le-am pus pe foc 20 de minute, cand s-a format un sirop care a inceput sa se lege, am stors o jumatate de lamaie si sucul obtinut l-am adaugat siropului. Am mai lasat sa fiarba inca 5 minute, apoi am oprit focul. Cand siropul s-a mai racit, am adaugat mierea. Apoi am pregatit umplutura: nucile le-am lasat cateva minute in cuptorul incins ca sa capete o aroma mai placuta (bineinteles ca aceasta procedura este optionala!), le-am macinat marunt si peste ele am adaugat scortisoara, nucsoara si cele 50 de grame de zahar. Apoi am topit untul, am desfacut primul pachet de foi, am uns o tava adanca cu unt si apoi am inceput sa asez in ea foile, cu ajutorul unei pensule de bucatarie am intins unt topit pe suprafata fiecarei foi de placinta. Am intins astfel 10 foi de placinta (ele au constituit baza baclavalei, acesta este unul dintre secrete, sa aiba mai multe foi la baza), a urmat apoi primul strat de nuca macinata, apoi alte 6 foi unse cu unt, din nou nuca macinata, inca 6 foi din cel de-al doilea pachet de foi, din nou nuca. A urmat ultimul strat format din 4  foi unse cu unt, insistand cu mai mult unt pe ultima foaie, din nou un secret, bine de stiut, nu mai mult de 4 foi pe ultimul strat!Baclavaua astfel formata am tinut-o la frigider pentru 40 de minute, apoi am taiat-o in patratele, untul topit ramas l-am turnat peste marginile taiate ale fiecarui patratel, in felul acesta foile din interior nu se vor usca la copt. Apoi am dat-o la cuptorul incins pentru 30 de minute, a capatat o culoare aurie tare placuta .Sosul format mai devreme si racit l-am turnat peste baclavaua fierbinte, am acoperit cu un prosop curat si usor umed baclavaua si am lasat-o asa pana s-a racit complet, apoi la frigider, de preferabil ar fi sa se lase peste noapte. Bucatelele taiate au avut deci 4 straturi de foi si 3 straturi de nuca, in felul acesta nici foietajul nu s-a rupt, nici bucatelele nu au iesit foarte subtiri, si tot in felul acesta, foile s-au putut lega intre ele si nu s-au desfacut unele de celelalte. Pofta buna!





No comments:

Post a Comment