Sunday 7 September 2014

Penne cu dovlecel

Ingrediente:

350 g penne
100 g sunca de porc
375 ml lapte
1 ceapa
1 dovlecel
4-5 flori de dovlecel
50 g unt
ulei
sare

pentru sosul carbonara

4 oua
2 catei usturoi
cca 50 ml ulei de masline (cat sa acopere fundul tigaii)
100 g kaiser ("pancetta" dar la noi nu se gaseste, kaiserul seamana cel mai bine cu ea)
3 linguri de smantana
Parmezan (Grana padanno sau Parmigianno Regianno)
sare
piper

Mod de preparare:

Recomand tituror sa incerce aceasta reteta. mie mi-a placut foarte mult.Atunci cand fierb pastele trebuie pregatit sosul carbonara si restul ingredientelor. Dovlecelul se curata de coaja, apoi se taie pe lung in doua jumatati, apoi in sferturi. Se curata toate partile de seminte, apoi se taie dovlecelul baghete groase de app 0,5 cm si lungi de 4-5 cm. Sunca de porc se taie cubulete mici. Ceapa se curata si se taie marunt. Florile de dovlecel se spala bine si se taie si ele. Se pun pennele la fiert si se lasa sa fiarba, amestecand din cand in cand, conform instructiunilor de pe cutie. Intr-o tigaie se pune ulei si se caleste ceapa, florile de dovlecel si sunca de porc. Eu am ales sa calesc in unt dovlecelul. Dupa ce dovlecelul s-a calit l-am amestecat cu ceapa si sunca de porc. Se condimenteaza dupa gust. Se trece apoi la realizarea sosului carbonara. Punem uleiul de masline in tigaie cat sa acopere fundul acesteia, usturoiul il taiem felii f subtiri si il adaugam in uleiul incins. Cand cesta devine usor transparent adaugam kaiserul taiat bucatele lungi de approx 2 cmsi late de approx 0. 5 mm, il lasam pana devine de asemenea transparent (nu ars) dupa care dam la o parte de pe foc acest sos. Separat batem ouale bine in care adaugam sare si piper (este de recomandat mai mult piper).  Sosul carbonara se adauga peste dovlecel si sunca. La sfarsit se adauga pennele. Eu am ornat cu flori de dovlecel .Florile de dovlecel le-am dat prin faina cu ou si le-am prajit. Este o reteta minunata. Pofta buna!








No comments:

Post a Comment