Tuesday 26 November 2013

Gogosi pufoase

Ingrediente:

- 500 gr. faina
- 3 linguri zahar
- 2 oua + 1 galbenus
- 200 ml lapte caldutz
- 1 cub (25 gr.) drojdie proaspata
- 3 plicuri zahar vanilat
- un praf de sare

Mod de preparare:
 
Drojdia se pune la dospit cu o lingura zahar tos, putin lapte, se amesteca, si se rastoarna-n centrul fainii, in care-am facut in prealabil o groapa. Dupa ce dospeste drojdia, se adauga ouale mixate bine (cele 2 oua intregi + galbenusuri), restul de zahar tos, zaharul vanilat, praful de sare, se amesteca cu o lingura de lemn, adaugand cate putin laptele caldut.
Cand s-a omogenizat cat de cat cu lingura, scoateti aluatul pe masa si il framantatzi foarte bine, pana devine elastic. Trebuie sa va infainati mainile cat il framantatzi, nu foarte mult, doar pana cand e aluatul gata, nu insistatzi cu faina. Coca se pune in castron pentru 30 minute, sa-si dubleze volumul. Am rasturnat aluatul pe masa infainata, nu mai trebuie framantat. Se-ntinde o foaie mai grosuta, se decupeaza forme cu gura unui pahar, etc. De preferat forme mici. Resturile de aluat, le-am framantat putin, le-am intins foaie si-am decupat din nou. Se mai lasa formele de gosogi cam 10 minute pe masa si-apoi se pun la prajit. Eu n-am avut tuci, am prajit gogosile intr-o cratita teflonata. Uleiul trebuie sa fie incins bine, focul la aragaz sa fie potrivit, nu mare. Gogosile le puneti cate 2-3 max, se fac foarte repede, eu am ramas fermecata cum se ridica in cateva sec. la suprafata, deja bulbucate. Cand sunt prajite le scoateti pe un servetel absorbant. Cand au fost toate gata, am pus zahar pudra intr-un castron si le-am tavalit acolo fara mila. In afara de cele 500 gr. faina, cand infainati nu folositi mai mult de 50 gr. max in plus. Se servesc pudrate cu zahar vanilat. Pofta buna!
 
 


No comments:

Post a Comment