Sunday 30 June 2013

Dulceata de cirese

Ingrediente:

1 kg de cirese cantarite fara samburi
1 kg de zahar
zeama de la o lamiae
 
Mod de preparare:
 
Am scos samburii cireselor cu aparatul de scos samburii. Ciresele cantarite fara samburi si zaharul le-am asezat intr-o oala cu fundul mai gros. Am scuturat oala, fara a amesteca, pana cand zaharul si ciresele s-au omogenizat si le-am pus la fiert la foc mic. In curand, fructele care au ramas intregi, rotunde, gratie aparatului cu care au fost curatate de samburi, vor pluti in sirop. Se lasa sa fiarba in continuare, stergand in permanenta marginea oalei cu un servet curat, umed, pentru a nu permite siropului ce adera pe marginile vasului sa se caramelizeze si sa schimbe gustul si culoarea dulcetii.
In curand, va incepe sa se formeze spuma – e vorba despre impuritati continute de zahar, cu cat zaharul este mai pur, cu atat cantitatea de spuma e mai redusa. Spuma se indeparteaza cu grija, pe masura ce se formeaza. Se pare ca zaharul pe care l-am folosit eu a fost destul de impur:Dupa ce se indeparteaza spuma de cateva ori si incepe sa nu se mai formeze, se adauga zeama de lamaie si se amesteca bine. Se fierbe dulceata in cotinuare; cand pare legata, se probeaza picurand de pe lingura, intr-un pahar cu apa rece cativa stropi, care trebuie sa isi pasteaze forma, ca niste boabe de roua, sa nu se imprastie. Dupa ce este gata , dulceata se pune fierbinte in borcane curate, uscate, se infileteaza capacele si se aseaza cateva minute cu capacul in jos, apoi se intorc si se pastreaza vreme indelungata, fara a fi nevoie de conservanti.



No comments:

Post a Comment