Friday 29 May 2015

Socata fara drojdie

Ingrediente:


2 flori de soc, proaspat culese ( sau doi pumni zdraveni de flori)
10 litri apa
1 kg. zahar
3 lamai mari

Mod de preparare:

Florile de soc , proaspat culese, se scutura usor de impuritati, avand grija sa nu se scuture. Este bine daca le culegem dupa ploaie. Am pus intr-o oala de 14 litri capacitate, 800 grame de zahar. Lamaile feliate le-am stors usor de zeama peste zaharul din oala  si le-am asezat si pe ele, peste zahar, impreuna cu florile de soc si 9 litri de apa. Restul de zahar ( 200 grame ) l-am caramelizat, l-am stins cu o cana de apa , iar dupa ce s-a topit caramelul am turnat siropul in oala  si am amestecat totul cu grija.  Am acoperit vasul si l-am tinut 4 zile ( in mod normal se lasa la soare, dar zilele astea mai mult a plouat, asa ca am tinut oala in bucatarie :D ), mestecand lichidul zilnic, cu o lingura din lemn. In a patra zi socata a inceput sa se aciduleze usor, acesta fiind momentul cand am strecurat totul in sticle curate si am dat socata la frigider.







No comments:

Post a Comment