Friday 17 October 2014

Caracatita fripta in stil grecesc

Ingrediente:

o caracatiţă mare (1,5 kg)
50ml ulei de măsline
o linguriţă de oregano
3 lime / sau lămâi
o mână de pătrunjel
sare și piper

Mod de preparare:

Am spălat și-am curăţat caracatita. Apoi, am aruncat-o într-o oală cu foarte puţină apă în ea (jumătate de ceașcă), așa pe ea singură și-am pus capacul. Am lăsat-o să se facă în suc propriu – caracatiţa lasă destul de multă apă, așa că a avut suficient lichid – 40 de minute. Am făcut așa pentru că mi-am dorit pe cât posibil să-și păstreze aroma naturală. Apoi, am scos-o din oală într-un castron și-am lăsat-o să se răcească. Când s-a răcit, am porţionat-o (fiecare tentacul individual – tăiat pe lung, până unde se unesc toate tentaculele + căpăţâna în două), am stropit-o cu zeama de la o lămâie, ulei de măsline – 2, 3 linguri și cu sare și piper. Am lăsat-o așa cât am făcut salata, vreo 15 minute Revenind la caracatiţă, am trântit-o într-o tigaie încinsă pe foc, stropită cu puţin ulei și am perpelit-o câte 2 minute pe fiecare parte.  După ce am scos caracatiţa pe un platou am stropit-o cu zeama de lamaie. Am servit cu salata de alge. Pofta buna!




No comments:

Post a Comment