Thursday 23 October 2014

Gem de coacaze rosii

Ingrediente:

1 kg coacaze rosii
500 g zahar
zeama de la 1/2 lamie

Mod de preparare:

Se iau boabele de coacăze de pe crengute.Se spala si se aleg de impuritati ori frunze.Se amesteca cu 300 gr zahar.Se pun intr-un vas  pe foc sa dea un clocot.Se ia vasul de pe foc si se paseaza compozitia printr-o sita deasa. Coaja si semintele nu se arunca pentru ca aici e cea mai multa pectina de care avem nevoie.Le punem frumusel într-un tifon curat si îl legam ca o bocceluta.Punem amestecul din nou pe foc dupa ce am mai adaugat 200 gr zahar,punem si bocceluta,eu am legat-o de manerul cratitei.Sa nu va sperie faptul ca e un amestec foarte subtire,el se va lega frumos. Mai fierbem cam 40 de minute de la primul clocot.Spre final adaugam zeama de lamiae.Nu e nevoie sa amestecam,dar totusi din cand în cand puteti sa mai învartiti in cratita.Faceti proba de inchegare.Puneti o lingurita de amestec pe o farfurioara tinuta la frigider.Daca se incheaga dupa ce sta putin la frigider este gata. Dupa cum vedeti în borcanul rasturnat nici macar nu curge asa frumos s-a închegat.Borcanul acela intentionat l-am legat cu celofan,n-o sa aiba viata lunga.Am încercat sa surprind si culoarea magnifica pe care o are.
 
 


No comments:

Post a Comment