Friday 24 October 2014

CUSMA LUI GUGUTA

Ingrediente:

Pt. aluat:
- 5 oua
-1 l lapte
-esenta de menta
-2 plicuri zahar vanilat
-300 gr faina
-100 ml ulei
Pt. umplutura:
-visine conservate in suc propriu (sau congelate)
Pt. crema:
-1 cutie mascarpone
-2 oua
-esenta de vanilie
-100 ml frisca lichida
-putin zahar pudra
Pt decor:
-75 gr. ciocolata amaruie 


Mod de preparre:

Din ingredientele pt aluat se fac obisnuitele clatite, pe care le stim cu totii. Ce nu stiam insa, pana acum, ce usor se fac cu ajutorul acestei tigai: nu se prind de fund, clatitele ies perfecte, se coc uniform si parca aluneca din tigaie sa se aseze frumos in farfurie:) Pt. ca noua ne plac clatitele coapte bine, eu nu le-am lasat albe, ci le-am rumenit pe ambele parti.Dupa ce aceasta operatiune a fost gata, am lasat deoparte farfuria cu clatite si am pregatit crema: am batut frisca, am adaugat mascarpone, esenta de vanilie, zaharul si galbenusurile de la oua. Separat, am batut albusele spuma tare, apoi le-am incorporat in crema de mascarpone (dar nu cu mixerul, ci cu o spatula de lemn). Am dat crema la rece pt cateva minute. Am trecut din nou la clatite: le-am taiat in jumatate, iar pe fiecare jumatate am pus un rand de visine scurse bine si am rulat strans. Rulourile astfel obtinute le-am asezat pe un platou, sub forma de piramida, in acest mod: rulouri de clatite+crema mascarpone+clatite+crema, etc, pana cand am terminat (ultimul strat este de mascarpone). Apoi am presarat ciocolata amaruie razuita fin, am decorat cu capsuni  si am dat la rece pt. 2 ore. Pofta buna!


 

No comments:

Post a Comment