Saturday 25 October 2014

Tort racoros cu iaurt

Ingrediente:

pentru blat:

8 oua
8 linguri zahar
8 linguri faina
1 lingurita praf de copt

2 linguri cacao

pentru crema:

900 g iaurt cu fructe
200 ml frisca lichida
3 plicuri gelatina

pentru ornat:

200 ml frisca lichida

Mod de preparare:

Pentru blat, albusurile se bat spuma tare, galbenusurile se amesteca bine cu zaharul, pana isi dubleaza volumul, poi se adauga peste albusurile batute. Faina se amesteca bine cu praful de copt si cacao si se incorporeaza in amestecul de oua. Se mixeaza usor, de jos in sus cu lingura de lemn. Compozitia se toarna intr-o tava rotunda tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor pana trece testul scobitorii. Pentru crema, iaurtul se pune intr-un bol mai mare si se amesteca cu frisca batuta bine. La final se adauga gelatina preparata conform indicatiilor de pe ambalaj. Se da la frigider pentru 5 minute, timp in care se taie blatul racit in trei foi. Pe un platou se pune primul blat, se insiropeaza cu compot de caise, peste care se pune jumatate din crema de iaurt. Se niveleaza cu o spatula si se aseaza al doilea blat insiropat. Se pune restul de crema, iar la final ultimul blat insiropat. Se orneaza cu frisca.  Pentru ca am pregatit tortul pentru o fetita l-am decorat  cu frisca alba si roz.  Am pastrat putina frisca alba, , iar restul l-am colorat in roz folosind colorant alimentar roz. In mijloc am pus un fluturas pentru decor. Pofta buna!




 


No comments:

Post a Comment